چگونه بگویم که تلخم ...؟!

شعر فارسی- دل نوشته هایی ساده

چگونه بگویم که تلخم ...؟!

شعر فارسی- دل نوشته هایی ساده

شعر خراسانی

یکی از اشعار بسیار زیبا و فولکلور خراسانی:


یک نظر بر یار کردم ، یار نالیدن گرفت

یک نظر بر ابر کردم ، ابر باریدن گرفت

یک نظر بر باد کردم ، باد رقصیدن گرفت

یک نظر بر کوه کردم ، کوه لرزیدن گرفت

تکیه بر دیوار کردم ، خاک بر فرقم نشست

خاک بر فرقش نشیند ، آنکه یار از من گرفت


                                  خاک بر فرقش نشیند ، آنکه یار از من گرفت!


رنگ زردم را ببین ، برگ ِ خزان را یاد کن

با بزرگان کم نشین ، اُفتادگان را یاد کن

مرغ ِ صیاد تو اَم ، افتاده ام در دام ِ عشق

یا بکش یا دانه ده ، یا از قفس آزاد کن ، از قفس آزاد کن...

ابر اگر از قبله خیزد ، سخت باران می شود

شاه اگر عادل نباشد ، مُلک ویران می شود


                                 شاه اگر عادل نباشد ، مُلک ویران می شود!!


یک نصیحت با تو دارم ، تو به کس ظاهر مکن

خانه یِ نزدیک دریا زود ویران میشود

یار ِ من آهنگر است و دم ز خوبان می زند

دم به دم آتش به جان مستمندان می زند

طاقت هجران ندارد ، قلب پاکش نازکست

گه به آب و گه به آتش ، گه به سندان میزند


                                 گه به آب و گه به آتش ، گه به سندان میزند...

نظرات 2 + ارسال نظر
اکبری چهارشنبه 5 شهریور 1393 ساعت 15:44 http://http://azar9.blogfa.com/

http://s5.picofile.com/file/8111058050/majnon.mp3.html

بسیــــــــــــار ممنونم خیلی خوب بود، خیلی... دست شما درد نکنه...
نا گفته نماند استاد مرتضی گودرزی هم این آهنگ و بسیار زیبا اجرا کرده اند- من آن نسخه را بسیار گوش داده ام...
***
خاک بر فرقش نیشند آنکه یار از من گرفت...!

گذری عاشقانه دوشنبه 13 مرداد 1393 ساعت 10:46

دوست داشتن ات

شیرینم میکند

مثل حبه قندی

در دل چای

که شهدش

میرقصد و حل میشود ....

دوست داشتن ام

فرهادت میکند

که کوه دلم را

با صبوری

حبه ای میشکند .....

بسیار زیبا.... :)

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.